Live Chat

Live Chat – meer interactie op uw website

Heeft u een bedrijf en wilt u graag meer conversie op uw zakelijke website? Overweeg dan om de handige tool Live Chat in te zetten. Met Live Chat worden uw klanten direct geholpen. Bovendien kunt u ervoor kiezen om zelf werknemers hiervoor in te zetten of om het simpelweg uit te besteden aan een ervaren bedrijf. Bent u geïnteresseerd in deze handige tool en wilt u graag meer te weten komen over de mogelijkheden? Lees dan snel verder. Wij van Trafficxpert leggen u alles haarfijn uit.

Live Chat – wat is het precies?

Voor degenen die nog niet bekend zijn met deze handige tool, zullen we eerst het fenomeen kort toelichten. Live Chat is een praktisch systeem waarmee klanten direct kunnen chatten met een deskundige. Dit is over het algemeen een werknemer van het bedrijf of een ervaren chatoperator. Live Chat is dus met andere woorden een chatsysteem waar klanten direct antwoord kunnen krijgen op al hun vragen. Steeds meer bedrijven kiezen voor dit efficiënte middel. Grotendeels heeft dit te maken met de voordelen van deze tool.

Keuze maken – wel of geen chat?

Als bedrijf komt u waarschijnlijk voor de keuze te staan of u voor deze handige tool kiest. Wellicht vraagt u zich nu af waarom u die overweging moet maken. Het is een feit dat Live Chat de interactie op uw website kan vergroten. Doordat bezoekers sneller en directer in contact kunnen komen, krijgen ze een positieve indruk van uw bedrijf. Hierdoor kan vervolgens uw klanttevredenheid en conversie weer stijgen. Deze nieuwe vorm van chatten tussen klant en bedrijf kan dus het verschil maken voor uw bedrijf.

De voordelen van Live Chat

Een verhoogde conversie en klanttevredenheid zijn niet de enige voordelen die u kunt vergaren door middel van Live Chat. Dankzij deze tool bent u bovendien vrijwel altijd bereikbaar. Een overduidelijk groot deel van websitebezoekers doen dit buiten de reguliere werktijden om. Dat is logisch. Om toch het maximale rendement te behalen, kan zo’n chatsysteem als Live Chat een ideale uitkomst zijn. Klanten hoeven niet meer te wachten op antwoord. Door middel van de chat service kunt u alle dagen per week direct online bereikbaar zijn.

Daarnaast kent dit online communicatie systeem nog meer voordelen. Zo kan Live Chat leiden tot een betere service van uw bedrijf, meer gekwalificeerde sales leads en de mogelijkheid om gerichter onderzoek te doen. Met deze tool kunt u inzicht krijgen in het real-time aantal bezoekers. Gewapend met die kennis kunt u uitvoerig onderzoek doen naar de mogelijkheden voor uw bedrijf. Zo kunt u bijvoorbeeld gerichter uitzoeken hoe u de conversie kunt verhogen. Al met al kent Live Chat veel voordelen voor u, uw bedrijf en uw klanten.